9.02.2008

Şuara 78-91 B Meali Tr




Şuara Suresi
Hz. Ibrahim dedi ki:
Bismillahirrahmanirrahim

78-) Elleziy halekaniy feHUve yehdiyn;
79-) Velleziy HUve yut'ımüniy ve yeskıyn;
80-) Ve iza merıdtu feHUve yeşfiyn;
81-) Velleziy yümiytüniy sümme yuhyiyn;
82-) Velleziy at'meu en yağfire liy hatıy'etiy yevmeddiyn;
83-) Rabbi heb liy hükmen ve elhıkniy Bis salihıyn;
84-) Vec'al liy lisane sıdkın fiyl ahıriyn;
85-) Vec'alniy min veraseti cennetin naıym;
86-) Vağfir liebiy innehu kâne mineddalliyn;
87-) Ve la tuhziniy yevme yüb'asun;
88-) Yevme la yenfeu malun ve la benun;
89-) İlla men etAllahe Bi kalbin seliym;
90-) Ve üzlifetil cennetü lil müttekıyn;
91-) Ve bürrizetil cahıymü li ğaviyn;

Rahman ve Rahim olan (B-ismi)Allah'ın adı ile
78-)“O ki beni yarattı... (O halde) O bana hidayet eder (doğru yolu gösterir)”.
79-)“Ve ki, O’dur beni yedirip doyuran ve sulayan”.
80-)“Hastalandığımda, O’dur bana şifa veren”.
81-)“Ve O’dur beni öldüren, sonra (hakiki hayat ile) dirilten”.
82-)“Ve O’dur, Diyn Günü’nde hıt’larımı (hatalarımı, günahlarımı) benim için mağfiret edeceğini umduğum”.
83-)“Rabbim, bana bir hükm (hikmet aklı) hibe et ve beni salihlere ilhak et!”.
84-)“Ve Ahiriyn (sonrakiler, gelecek olanlar; vahdet ehli?) içinde benim için bir lisan-ı sıdk (sıdk’ın dili; hayırla anılış, vahdet lisanı) oluştur!”.
85-)“Ve beni Naim Ceneti’nin varislerinden kıl!”.
86-)“Ve babamı mağfiret et!.. Muhakkak ki o sapanlardandır”.
87-)“Ve (insanların) ba’solunacakları gün beni rezil-rüsvay etme (hakikatından perdeli/mahrum aciz biri kılma)”.
88-)“O Gün mal da fayda vermez, oğullar da (fayda vermez)”.
89-)“Ancak, Allah’a kalb-i selim ile gelmiş kimse müstesna!”.
90-)Müttekıylere cennet yaklaştırılmıştır.
91-)Ğaviyn (hakikattan sapan-şaşanlar) için ise Cahıym (cehennem) tebriz edilmiştir (ortaya çıkarılmış, izhar edilmiş, bariz kılınmışdır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder